Dlaczego warto inwestować w animację reklamową?

 

W dobie zaawansowanych technologii cyfrowych i stale rozwijających się nowych trendów w promocji marek, istnieją różne narzędzia, których firma może użyć do swojej prezentacji online. Jednym z nich są animacje reklamowe. Dlaczego warto użyć ich w promocji swojej firmy?

 

Jak postrzegamy przekaz wizualny?

 

Żyjemy w epoce wizualnej, w której główną rolę w komunikacji odgrywa obraz. To nośnik informacji, wiedzy i emocji, który bardzo mocno oddziałuje na podświadomość odbiorcy, kształtuje jego wrażliwość, myślenie i postrzeganie świata. Podobnie rzecz ma się w przypadku kampanii promocyjnych, w których głównym medium reklamowym jest obraz i wideo.

Psycholog Albert Mahrabian już w latach 70. XX wieku dowodził, że „90% informacji przesyłanych do mózgu to informacje wizualne. Są one przetwarzane przez mózg dużo szybciej niż tekst, gdyż mózg jest przyzwyczajony do przetwarzania obrazów. Ludzie pamiętają 80% z tego co widzą, a jedynie 20% z tego, co czytają.”.

Jaki wniosek płynie z tego stwierdzenia? Przekaz wizualny od zawsze był łatwiejszy w odbiorze. Dzięki obrazom, animacjom i wideo możemy w szybki sposób przedstawić kluczowe zalety danego produktu czy usługi. Jakie dodatkowe zalety mają te formy prezentacji oferty firmy?

 

1. Angażuj odbiorców ciekawą fabułą animacji

 

raportu przygotowanego przez Interaktywnie.com wynika, że Polacy spędzili średnio 49 minut dziennie, oglądając materiały video w Internecie w 2018 roku. Dla porównania światowa średnia wyniosła w ubiegłym roku 67 minut dziennie i do 2020 roku ma wzrosnąć do 84 minut. Dobra passa w temacie trwa. Jeśli chcesz zaangażować odbiorców i przykuć ich uwagę, to koniecznie przedstaw im ofertę swojej firmy w formie animacji reklamowej.

 

2. Buduj wizerunek swojej marki

 

Angażujące, profesjonalnie wykonane i przedstawiające korzyści animacje przyczyniają się także do budowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy w oczach klientów. Jest to jedna z form dostarczenia im informacji, których szukają, w bardzo skoncentrowanej formie, do której mają dostęp o dowolnej porze.

 

3. Zwiększaj sprzedaż

 

Animacje reklamowe to źródło łatwo przyswajalnej wiedzy. Dzięki nim klienci szybciej podejmują decyzje zakupowe. Według wniosków płynących z badań, osoby, które obejrzały animację produktową czy reklamową na stronie sklepu internetowego, są o 64% bardziej skłonne do sfinalizowania zakupów niż te, które tego nie zrobiły.

Zdaniem Jamesa McQuivey z Forrester Research, 1,8 miliona słów to wartość 1 minuty filmu. Zastanów się zatem, czy masz czas, zasoby i energię, na takie działania.

 

Jak Animacja 2D przyczynia się do skutecznej strategii marketingowej?

 

Czy wiesz, że animacje 2D mogą znacznie przyczynić się do sukcesu Twojej strategii marketingowej? W dzisiejszych czasach, kiedy konsumentom coraz trudniej przyciągnąć uwagę, animacja 2D wyłania się jako jedno z najbardziej efektywnych narzędzi w marketingu.

 

1. Zwiększa zaangażowanie

 

Animacje 2D potrafią przyciągnąć uwagę widza, a jednocześnie zatrzymać go na dłużej. Dzięki dynamicznym obrazom i kreatywnym narracjom, animacje są w stanie zainteresować odbiorcę, zwiększając tym samym zaangażowanie.

 

2. Ułatwia przekaz informacji

 

Złożone koncepcje i dane mogą być trudne do zrozumienia, zwłaszcza dla osób, które nie są zaznajomione z daną dziedziną. Animacja 2D może pomóc przedstawić te informacje w przystępny i zrozumiały sposób.

 

3. Buduje świadomość marki

 

Animacje 2D mogą być doskonałym narzędziem do budowania świadomości marki. Dzięki nim możliwe jest tworzenie unikalnej, spójnej i przyciągającej uwagę identyfikacji wizualnej.

 

4. Zwiększa konwersje

 

Badania pokazują, że filmy animowane mogą zwiększyć konwersje nawet o 80%. Dzieje się tak dlatego, że animacje są atrakcyjne i przyciągają uwagę, co przekłada się na zwiększoną sprzedaż i konwersję.

 

5. Poprawia SEO

 

Wideo i animacje są coraz częściej brane pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek. Dlatego umieszczenie animacji na stronie internetowej może przyczynić się do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Podsumowanie:

 

Animacja 2D to potężne narzędzie, które może przyczynić się do skutecznej strategii marketingowej. Dzięki swej zdolności do zwiększania zaangażowania, ułatwiania przekazu informacji, budowania świadomości marki, zwiększania konwersji i poprawy SEO, animacje 2D są coraz częściej wykorzystywane przez marki na całym świecie. Jeżeli jeszcze nie wykorzystujesz ich w swojej strategii marketingowej, to może być dobry moment, aby to zmienić.