„Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów” – w tej prostej sentencji kryje się niemal cała idea współczesnych trendów marketingowych. Dziś, w dobie gdzie króluje format wideo, przekazy wizualne szczególnie mocno przyciągają odbiorców i zwiększają ich zaangażowanie. W końcu aż 90% informacji, które przetwarza nasz mózg, jest ściśle powiązanych ze zmysłem wzroku. Jeśli więc chcesz, aby Twoja marka była zawsze o krok przed konkurencją, a klienci często korzystali z Twojej oferty, to koniecznie przedstaw im swoje produkty czy usługi w formie animacji.

Animacja reklamowa, animacja  produktowa, explainer video – o co w tym tak naprawdę chodzi?

Animacje mogą przedstawiać w kompleksowy sposób wszystkie funkcje i zalety danego produktu. Służą także do prezentacji firmy i świadczonych przez nią usług. Mogą także wyjaśniać działanie pewnych mechanizmów, poszczególnych modułów systemów, funkcjonalności oprogramowania czy pokazywać, w jaki sposób dany produkt czy usługa rozwiązuje problemy klientów. Możliwości jest naprawdę wiele. Podstawową zaletą animacji jest fakt, że przekazują one wiele cennych informacji w ciekawy i przyjemny dla oka sposób. Wzbogacone muzyką czy komentarzami lektora lepiej zapadają w pamięci odbiorców. Jednak, jak każda inna forma contentu, tak i animacje, muszą spełniać pewne założenia.

Na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia animacji?

Niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć animację reklamową, produktową czy też materiał w formie explainer video, musisz pamiętać o kilku kluczowych rzeczach.

1. Przygotuj scenariusz animacji

Za każdą marką, firmą czy produktem stoi pewna historia. Opowiedz ją. Pamiętaj, że jedynie 30% rzeczy kupujemy ze względu na ich właściwości. Pozostałe 70% decyzji zakupowych uzależnionych jest od emocji oraz tego, jak zostaliśmy jako klienci potraktowani przez daną markę. Im lepiej przygotujesz ten pierwszy krok, tym większa szansa, że Twoja animacja przekona klientów do zakupu.

2. Określ długość wideo

Animacje produktowe, wizerunkowe czy reklamowe zwykle trwają około 2 minut. Jednak ich długość powinna być zawsze indywidualnie dostosowana do potrzeb danej branży czy tematu, którego dotyczą. Pamiętaj, że odbiorca Twoich treści musi mieć czas na zrozumienie tego, co chcesz mu przekazać w animacji, a jednocześnie jego umiejętność skupienia uwagi jest ograniczona. Zwykle długość animacji jesteśmy w stanie oszacować na podstawie stopnia skomplikowania scenariusza.

3. Wybierz zarys stylistyczny

Animacje firmowe muszą być spójne wizualnie z pozostałymi materiałami reklamowymi, których używa Twoja firma do komunikacji. Kwestia ta dotyczy zarówno kolorystyki, formy obrandowania, a przede wszystkim od stylu ilustracji wykorzystanych w animacji . To niezmiernie ważne kwestie, które tworzą wizerunek Twojej marki i budują w świadomości odbiorców jej pozytywny obraz.

4. Określ listę korzyści, które chcesz zakomunikować odbiorcom

Zastanów się, dlaczego ktoś powinien kupić Twój produkt? W czym jest on lepszy od tego, który oferuje konkurencja? Jakie potrzeby klientów może on zaspokoić? Wszystkie pomysły, które przyjdą Ci do głowy, zapisz. Tak przygotowany konspekt będzie idealną wskazówką dla copywritera do stworzenia treści.

5. Wdrożenie projektu w życie

Mamy zatem już scenariusz, określony design i kluczowe korzyści. Czas na wdrożenie projektu w życie. Post produkcja animacji dotyczy także takich elementów jak wybór muzyki czy lektora oraz montaż całości materiałów. Tak przygotowany content jest gotowy do publikacji. Gdzie? To już zależy tylko i wyłącznie od przyjętej strategii Twojej firmy. Animacje z powodzeniem wykorzystuje się na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych.