W dobie zaawansowanych technologii cyfrowych i stale rozwijających się nowych trendów w promocji marek, istnieją różne narzędzia, których firma może użyć do swojej prezentacji online. Jednym z nich są animacje reklamowe. Dlaczego warto użyć ich w promocji swojej firmy?

Jak postrzegamy przekaz wizualny?

Żyjemy w epoce wizualnej, w której główną rolę w komunikacji odgrywa obraz. To nośnik informacji, wiedzy i emocji, który bardzo mocno oddziałuje na podświadomość odbiorcy, kształtuje jego wrażliwość, myślenie i postrzeganie świata. Podobnie rzecz ma się w przypadku kampanii promocyjnych, w których głównym medium reklamowym jest obraz i wideo.

Psycholog Albert Mahrabian już w latach 70. XX wieku dowodził, że „90% informacji przesyłanych do mózgu to informacje wizualne. Są one przetwarzane przez mózg dużo szybciej niż tekst, gdyż mózg jest przyzwyczajony do przetwarzania obrazów. Ludzie pamiętają 80% z tego co widzą, a jedynie 20% z tego, co czytają.”.

Jaki wniosek płynie z tego stwierdzenia? Przekaz wizualny od zawsze był łatwiejszy w odbiorze. Dzięki obrazom, animacjom i wideo możemy w szybki sposób przedstawić kluczowe zalety danego produktu czy usługi. Jakie dodatkowe zalety mają te formy prezentacji oferty firmy?

1. Angażuj odbiorców ciekawą fabułą animacji

Z raportu przygotowanego przez Interaktywnie.com wynika, że Polacy spędzili średnio 49 minut dziennie, oglądając materiały video w Internecie w 2018 roku. Dla porównania światowa średnia wyniosła w ubiegłym roku 67 minut dziennie i do 2020 roku ma wzrosnąć do 84 minut. Dobra passa w temacie trwa. Jeśli chcesz zaangażować odbiorców i przykuć ich uwagę, to koniecznie przedstaw im ofertę swojej firmy w formie animacji reklamowej.

2. Buduj wizerunek swojej marki

Angażujące, profesjonalnie wykonane i przedstawiające korzyści animacje przyczyniają się także do budowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy w oczach klientów. Jest to jedna z form dostarczenia im informacji, których szukają, w bardzo skoncentrowanej formie, do której mają dostęp o dowolnej porze.

3. Zwiększaj sprzedaż

Animacje reklamowe to źródło łatwo przyswajalnej wiedzy. Dzięki nim klienci szybciej podejmują decyzje zakupowe. Według wniosków płynących z badań, osoby, które obejrzały animację produktową czy reklamową na stronie sklepu internetowego, są o 64% bardziej skłonne do sfinalizowania zakupów niż te, które tego nie zrobiły.

Zdaniem Jamesa McQuivey z Forrester Research, 1,8 miliona słów to wartość 1 minuty filmu. Zastanów się zatem, czy masz czas, zasoby i energię, na takie działania.